Profesorul pune beţe.

studentii la oreÎn timpul liber prefer să mă ocup de lucrurile personale, anume să-mi fac ordine prin saltarele mesei. Astel îmi aranjez frumuşel caietele, copiile făcute la mai multe obiecte,dar tot odată am dorinţa să mai privesc şi în agenda din anul precedent. În agenda am notiţe haioase de la diferite ore.

Anul trecut am avut ore cu Silvia Grossu profesoară de Retorică si Lingvistică. La fiecare oră ne spunea că e avantajos sa reţii zilnic o maximă, o frază frumoasă, interesantă (haioasă). La capitolul haios sau frumos,am ales una bună. A fi profesor nu e deloc uşor. Trebuie să accepţi orice ,felicitări ori ofense. Se întîmplă uneori ca studenţii nu sunt multumiţi de notă sau fac reproşuri lectorilor.

Cum vă spuneam mai sus de fraze haiose am ales una de la cursul desingul presei, profesor Eugen Luchianiuc. Eram la ora de desingul presei tocmai seminar(nasol) de la început. Proful a împărţit grupa de 20 studenţi în echipe,să ne fie mai uşor să lucrăm şi util. La fiecare i s-a dat însărcinarea să realizeze cîte un ziar (machetare). Noi trebuia schematic să aranjăm materialele în ziarul dat. Era o ora interesantă se auzeau zumzete ca la albinuţe, fiecare membru al echipei îşi exercita funcţia sa de colaborator al ziarului. Prima misiune era să alegem un titlu potrivit, sigla, mottul tot ce ţine de machetarea. Cu creioane colorate ne întreceam, care va avea cel mai frumos şi interesant ziar. Eugen (profesorul) ne urmarea cu atenţie cine şi ce face, munceşte ori trîndăveşte. Ora de desingul presei era pe sfîrşite mai ramase doar 15 minute. Fiecare echipă trebuia să prezinte ziarul şi corespunzător să fie notat pentru efortul depus de o oră. Din anul întii la facultate am sesizat că unii profesori nu notează cu (7,8,6,5,) dar prin semne geometrice ( poate le place obiectul geometria).Aşadar profesorul pentru elaborarea ziarului ne-a notat geometric.
Linia verticală (|) înseamna nota 10.
Linie verticală şi orinzontală (+) nota 9.
Un triunghi nota 8.
De la început nu ştiam secretul figurilor. După weekend, am revenit cu forţe noi la ora domnului Luchianiuc,curioşi am întrebat ce semnifică figurile şi cu ce note ne am ales de la ora precedentă. Începînd cu prima grupă profesorul relatează că Natalia şi Tatiana au nota 8,iar Alexandru nota 10 (|). Natalia fiind nemulţumită de nota sa, a spus cu voce tare” N-ui cesna, de ce lui Saşa i-aţi pus un băţ, iar noua triunghiuri”. În auditoriu s-au început hohote pe seama replicii. De atunci au fost zile întregi cînd se rostea replica “ Saşa are un băţ”. Profesorul a mentionat că se poate scrie o carte cu replicile (erorile) studenţilor. Dar aceasta nu a fost o greşeala ci o replică de aparare. Îmi place mult să fac ordine, şi să mi amintesc de clipele frumoase petrecute în anii studenţiei.

Lasă un comentariu